divendres, 21 de juliol del 2017

Motero , Harley Davidson , de Saragossa, tapone, Fon del Teix

Jota HD, PICA, Motero , Harley Davidson , de Saragossa, tapone,  Fon del Teix niños, abuso infantil


Lo motero mañico, JHD, miembro de la assossiassió Pica (y rasca) contra l' abús infantil, ha taponat este matí lo tubo de la Fon del Teix y no baixae ni una gota de aigua pel caudal del Matarraña

Se veu que estaben de excurssió la Yolanda, Carlos, Jota, Marta, y Carlos Fontanet de apartaméns La Segalla (Lagaya) li ha dit "a que no ñan collóns de tapá lo tubo", y no se li pot di aixó a un maño

La baixada del caudal se ha fet notá durán lo día de avui, segóns mostren algunes imaches :

Parrizal, agua, Matarraña, saltos de agua



Los bañistes del Matarraña se han sorprés (sorprengut) de la retirada de les aigües. 

Uns pensaben que Moisés n'habíe fet de les seues, atres que la sequía habíe provocat este desastre, datres pensaben que algú habíe ubert la estanca del túnel que va al Pantano de Pena per a que puguen regá a Maellē los pressegués (bresquilles). 

 L' aigua del Pantano de Pena va a pará al Matarraña a Valdarrores, menos la que se beu lo llit. Lo riu Pena es un regueret y está sec casi sempre, al menos los radés añs.

Un que se estabe tirán de cap al toll de baix de l'assut desde dal un poc mes y se'l obri com una síndria. 

Un atre que estae pixán dins del riu Matarraña en los brassos en jarres como un jotero s' ha vist sorprés per la baixada del nivell y se'l ha vist en acsió. 

La séquia majó y atres com la del Toscá s'han quedat sense aigua, y en la calina insoportable que fa s' aflamarán les pataques . 

Los maracuyás de Guay están mes aclimatats al caló tropical, ya que lo planté prové de Brasil.

Una siñora, María Sarmén, que rentae la roba al safarech, ha tingut que torná a casa sense aclarí, en la roba enganchosa pel sabó natural, fet en sosa y oli de fregí peix.

Esta tarde nit ya ha sigut retirat lo tap per lo retén anti insendis, avisats per lo guarda forestal. A un dels guardes li diuen al poble igual que a un erizo rosa que sempre anae despullat pero per a dormí se ficae lo pijama.

Los tolls per a bañás y l'assut se omplirán esta nit, demá se podrá disfrutá y refrescás como es habitual an estes feches.

Historieta per a apoyá an esta magnífica assossiassió saragossana :

Chupas de cuero, tatuajes, pendientes… la imagen que desprenden los aficionados al mundo de las motos es la de unos forajidos que viven al borde de la ley. Nada más lejos de la realidad. Y para demostrarlo existe una asociación, Protección a la Infancia Contra el Abuso (P. I. C. A.), que recorre la geografía aragonesa a lomos de sus ‘burras’ para “ayudar a proteger al eslabón más débil de nuestra sociedad, los niños.

moteros, pica, p.i.c.a, Zaragoza, contra abuso infantil







embutí al dimoni al infern

A la vila de  Beseit , al  Matarraña , va ñabé fa tems un home riquíssim que, entre datres fills, teníe una filleta hermosa y donosa de nom ...